Goed genoeg ouderschap: mijn ouderschaps fuck-it list!

IMG_20180812_222107_631

Met trots mag ik aankondigen dat ik een van de nieuwe gastbloggers ben voor VIVA-SVV rond het thema ‘goed genoeg ouderschap’! Ik wilde hier graag aan meewerken omdat ik vind dat de druk op nieuwe mama’s en zelfs oude rotten in het vak vandaag enorm is toegenomen. Het is een ding geworden om te beantwoorden aan dat perfecte plaatje dat ons zo hoog gehouden wordt door sociale media maar dat allesbehalve realistisch is. Wat als je zelf voelt dat je niet aan die verwachtingen kan voldoen Daarom zal ik vanaf nu ook de andere kant van het verhaal belichten op mijn blog en sociale media.

In de eerste plaats zal ik regelmatig blogs gaan delen rond het thema ‘goed genoeg ouder’. Een deel van deze blogs zal ik schrijven voor de website van VIVA-SVV, en dan laat ik ook telkens de link achter op mijn eigen blog. Maar er is meer! Vanaf woensdag start ik op deze blog ook met een reeks ‘bewust maar niet perfect’ waarin ik andere mama’s aan het woord laat over hoe zij het ouderschap ervaren, welke struggles zij doorworstelen en hoe zij kijken naar goed genoeg ouder zijn. As je graag meer wil lezen in dit thema, volg dan zeker de blog op Instagram of Facebook!

IMG_20180810_110822

Vandaag wil ik heel graag een eerste blog met jullie delen over ‘goed genoeg ouder’ zijn: mijn ouderschaps fuck-it list! Ik wil jullie graag laten meelezen over hoe ik niet perfect ben, en dan meer bepaald over de dingen waarvan ik heb besloten dat ik er geen tijd of energie meer wil in steken.

Klik hier om mijn ouderschaps fuck-it lijstje te lezen.

Hebben jullie ook een fuck-it lijstje? Hoe staan jullie tegenover goed genoeg ouder zijn?


3 reacties op ‘Goed genoeg ouderschap: mijn ouderschaps fuck-it list!

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.